född fri beskattad till döds

2009-12-10 @ 15:17:38
ja det är ett grovt uttryck men är det inte så livet är egentligen. här föds vi till fria människor med möjlighet att åstadkomma vad helst vi vill i världen. men samtidigt så blir det fler och fler måsten ju äldre vi blir, att skatta pengar är bara ett av många måsten, därav uttrycket. uttrycket egentligen och på riktigt hör hemma på en gammal skrotig volvo, vilket, om jag ska vara ärlig, var där jag såg det på en klisterlapp *skratt*. men visst kan livet ändå kännas så som att vi bara springer i det där gamla hamsterhjulet hela tiden.

på promenaden med bror och leo som tog väl en si sådär en och en halv timme hann vi se en fotbollsplan proppfull med fåglar, creepy, med tanke på att det var tokdimma utomhus och jag började tänka på en gammal skräckfilm, hata, och vi körde även över en hundbajs med barnvagnen, fy fan vad äckligt det är när folk inte tar upp efter sig!

nu ska jag fortsätta mysa med bojsen, och sen blir det brödbak, shit vad jag bakar nu för tiden! :P men skoj är det.

hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0